Τον Νοέμβριο ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τον πρώτο του κύκλο, ένα εργαστήριο για παιδιά Δημοτικού με τίτλο «Φτου και Βγαίνω» ένα παράξενο κρυφτό με Συναισθήματα και Αξίες.
Τα παιδιά μέσα από ιστορίες, ομαδικά παιχνίδια και παιγνιώδεις ασκήσεις, αφουγκράστηκαν
βασικά Συναισθήματα, Αξίες και Δεξιότητες, είδαν τυχόν μεταμφιέσεις τους και ζαβολιές τους
καθώς και τις διαβαθμίσεις τους.
Αναγνώρισαν την έλλειψη η την υπερβολή στην έκφρασή τους αλλά και την χρησιμότητα όλων των
συναισθημάτων, ακόμα και αυτών που χαρακτηρίζονται ως «αρνητικά» και ενίοτε θεωρούνται
και «απαγορευμένα».
Ο στόχος της όλης δράσης είναι καθαρά "εκπαιδευτικού" χαρακτήρα (και όχι συμβουλευτικού ή υποστηρικτικού), καθώς επιχειρεί να παροτρύνει τα παιδιά να αντιληφθούν ότι:
Ο Α' Κύκλος είχε πειραματικό χαρακτήρα και ολοκληρώθηκε με επιτυχία μέσα στο
δίμηνο Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2016.
Τον Φεβρουάριο ξεκίνησε ο Β' Κύκλος με διευρυμένη τη θεματική του πάνω στα Συναισθήματα, ο οποίος θα ολοκληρωθεί μέσα
στο τρίμηνο Φεβρουάριος- Απρίλιος 2017. Ο Γ' Κύκλος έχει προγραμματιστεί για
τον Μάιο 2017 με θεματική πάνω
στις Αξίες και στις Δεξιότητες.
Τα παιδιά θα παίξουν και θα ακούσουν ιστορίες γύρω από το Φόβο, το Θυμό, τη Ζ, ήλιατην Αυτογνωσία, την Αυτοεκτίμηση, τον Σεβασμό, την Ευγένεια, τη Διαφορετικότητα, τη Φιλία και την Αρμονική Συνύπαρξη. Παίζοντας και διασκεδάζοντας παροτρύνονται:
· Να αφουγκράζονται τον εαυτό τους και να είναι «άνθρωποι» χωρίς να
ντρέπονται γι΄αυτό.
·
Να αντιλαμβάνονται ότι το «καλό» και το «κακό» ορίζονται σε επίπεδο
συμπεριφορών και όχι σκέψεων και συναισθημάτων.
· Να βλέπουν και την θετική πλευρά των «αρνητικών» συναισθημάτων αλλά και την
αρνητική πλευρά «θετικών» συναισθημάτων για
να αναγνωρίζουν τα όρια και τις διαβαθμίσεις τους.
·
Να ονοματίζουν αυτό που συμβαίνει στη ψυχή τους και στο σώμα τους όταν
βιώνουν ένα συναίσθημα και αυτό που μπορούν να κάνουν για να μετριάζουν τυχόν
αρνητική επίδρασή του.
· Να σέβονται και να είναι ευγενικοί με τους άλλους αλλά και με τον εαυτό
τους.
- Να αρχίσουν να διακρίνουν κάποιες από τις θετικές και τις αρνητικές σκέψεις τους.
- Να αντιλαμβάνονται ότι οι δεξιότητες καλλιεργούνται εφόσον το επιδιώξουν.
- Να καθορίζουν τις επιθυμίες τους και να βάζουν στόχους που θα πετυχαίνουν με μεθοδική και πολλή δουλειά.
Την επιμέλεια
του εργαστηρίου έχει η Μαρία Κατσανούλη,
εκπαιδευτικός (Φυσικός Msc) - αφηγήτρια.
Το εργαστήριο φιλοξενείται στο UK School of English-Ειρήνη Στράκαρη και πραγματοποιείται Σάββατα σε 2 ομάδες: η μία το πρωί (1000 - 1200) και η άλλη το μεσημέρι (1300-1500μ.μ.) σε
συγκεκριμένες ημερομηνίες που παρουσιάζονται στους πίνακες που ακολουθούν.
Το κόστος
συμμετοχής είναι 15€/συνάντηση, ή 65€
με την συμμετοχή και στις 5 συναντήσεις του Β' Κύκλου και 55€ με την συμμετοχή και στις 4 συναντήσεις του Γ' Κύκλου.
Η κάθε συνάντηση είναι αυτοτελής και ο αριθμός των παιδιών που συμμετέχουν σε αυτή είναι
περιορισμένος. Απαραίτητη η κράτηση
θέσης. Προηγούνται όσοι δηλώσουν συμμετοχή σε ολόκληρο το κύκλο.
Δηλώσεις συμμετοχής: UK School of English–Ειρήνη Στράκαρη, Ε.Πελέκη 1 & Κοραή (Πλατεία
Δεσποτικού), Τρίκαλα, Τηλ. 2431 077020 Δευτέρα-Παρασκευή 1600-2100 μμ.
Σε σχετική Συνάντηση
Γνωριμίας στις 28 Ιανουαρίου 2017
στις 12 το μεσημέρι στο UK, έγινε η παρουσίαση της φιλοσοφίας και της γενικότερης μεθοδολογίας του
εργαστηρίου.
Β' Κύκλος: Συναισθήματα
Φεβρουάριος - Απρίλιος 2017
Σάββατο, 1000-1200 & 1300- 1500 μμ
|
Τίτλος Συνάντησης |
Συναίσθημα |
Ημερομηνίες |
1 |
«Μην είδατε το φόβο;» |
Αιτίες, Χαρακτηριστικά, Διαβαθμίσεις του Φόβου |
4 Φεβρουαρίου 2017 |
2 |
«Φοβομασκαρέματα!» |
Συνέπειες, Είδη,
Μεταμφιέσεις του Φόβου |
18 Φεβρουαρίου 2017 |
3 |
«Θυμός ο Μέγας Μπουρλοτιέρης!» |
Αιτίες, Χαρακτηριστικά, Διαβαθμίσεις του Θυμού |
4 Μαρτίου 2017 |
4 |
«Θυμομασκαρέματα!» |
Συνέπειες, Είδη,
Μεταμφιέσεις του Θυμού |
18 Μαρτίου 2017 |
5 |
«Ζήλια, το Φιδάκι ο Διαμαντής!» |
Ζήλια / Αυτοεκτίμηση |
1 Απριλίου 2017 |
Γ' Κύκλος: Αξίες - Δεξιοτητες
Μάιος 2017
Σάββατο, 1000-1200 & 1300- 1500 μμ
|
Τίτλος Συνάντησης |
Αξία-Δεξιότητα |
Ημερομηνίες |
1 |
«Καθρέφτη Καθρεφτάκι μου...» |
Ταυτότητα |
6 Μαΐου 2017 |
2 |
«...ποιος είμαι ο καλύτερος;» |
Διαφορετικότητα |
13 Μαΐου 2017 |
3 |
«Ζαχαροπιπερούληδες...» |
Σεβασμός, Ευγένεια |
20 Μαΐου 2017 |
4 |
«... με σεβασμό κι ευγένεια» |
«Καλό» - «Κακό», Φιλία |
27 Μαΐου 2017 |